donderdag 8 november 2007

De steun der vrouw

Uw kapelaan is technisch een onbeholpen mens. Wat het werkwoord ‘klikken’ betekent, wist ik natuurlijk uit eigen ervaring, maar dat er ook een computerterm was (‘klikt u even hier op’), kon ik niet eentweedrie bevatten. In mijn radeloosheid besloot ik contact op te nemen met Hadriaantje. Want ik wilde ook weten wat een ‘link’ nu precies was, en hoe een ‘link’ werkt.
Greta Duinmeier is ook flink begonnen aan de schoonmaak-werkzaamheden ter pastorie! Ze besloot eerst maar eens alle kleden buiten op te hangen, zodat het nu minder muf ruikt. Ze heeft ook alle boeken ‘op hun plaats gezet’, zodat ik nu geen boek meer kan vinden.
Hoe zou een man, in dit geval een kapelaan, zonder hulp der vrouw moeten leven!

2 opmerkingen:

Hadriana zei

Goedemiddag Engelbertus,

Het doet mij genoegen te zien dat u zich de kunst van het linken eigen hebt gemaakt.
En wat heerlijk dat Greta nu zo lekker door de pastorie aan het rausen is.Dat van die boeken is natuurlijk wel even vervelend maar dat is een kwestie van even de goede afspraken maken.
Vrouwen zijn onontbeerlijk in de samenleving zelfs voor iemand die celibatair leeft. Dat hebt u goed gezien.

Hadriana zei

Denk vooral niet dat ik het niet heb gezien hoor schavuit Engelbertus!